Opmerkingen: hole 2 en 10 zijn ingekort (nu par 3) - algemeen rookverbod

Laatste wijziging baanstatus: 1 mei 2024

Vorderingen Baan- en Natuurplan

Baan- en natuurplan: documenten

De Noordwijkse golfbaan ligt in een uniek stuk Nederlandse natuur, het Natura 2000-gebied Kennemerland-Zuid. Daar zijn we ons van bewust. De plannen waarmee we de baan toekomstbestendig maken omvatten aanpassingen aan de golfbaan én herstel en verbetering van de natuur. Zo maken we van Noordwijkse een topbaan, ook voor de generaties na ons.

De plannen maken we niet alleen, we betrekken allerlei experts op het gebied van golfbaanontwerp, ecologie, agronomie enz…. Ook hebben we nauw contact met belangrijke stakeholders als Staatsbosbeheer, Stichting Duinbehoud, Vereniging voor Natuur- en Vogelbescherming Noordwijk, Stichting Anemoon, de provincie en de gemeente Noordwijk.

Bart Otto (lid commissie Natuur): “Bij het maken van het baanplan vinden we dat natuur heel belangrijk is. We liggen niet voor niets in een Natura 2000 gebied. Je kan op ons terrein baan en natuur niet los van elkaar zien. Het is één geheel. Aandacht voor natuur, of beter gezegd verantwoordelijkheidsbesef voor natuur, zit al langere tijd in onze genen. We waren een van de eerste clubs die ‘committed to green’ gecertificeerd is. Als we wat aan de baan willen veranderen, dan moeten we met een totaalplan komen voor golf én natuur. Dat willen we voor onszelf en als pachter van dit mooie terrein.”

Waar kan ik terecht met vragen?
Wellicht staat uw vraag al in onze lijst met vraag en antwoord. Zo niet, stuur gerust een bericht naar baanennatuurplan@noordwijksegolfclub.nl.