Opmerkingen: hole 2 en 10 zijn ingekort (nu par 3) - plaatsen

Laatste wijziging baanstatus: 29 maart 2024

Introductie

De Noordwijkse Golfclub is opgericht in 1915. Sinds de oprichting zijn al vele families betrokken geweest bij onze club. Het is zelfs zo dat er nu drie generaties lid zijn of lid zijn geweest van de club. Met recht kunnen we zeggen dat de Noordwijkse een echte familieclub is en dat gevoel willen we ook uitdragen.

Dit willen we ook in de toekomst zo houden. Onze missie: een basis van ongeveer 100 actieve en enthousiaste jeugdleden in verschillende groepen. Dat betekent dus dat de jeugdleden rond de 10% van alle leden vertegenwoordigen. Daarom is het belangrijk om een actief jeugdprogramma te hebben. Klik hier om een pdf te openen van de jeugdkalender.

Dit jeugdprogramma moet voorzien in nieuwe aanwas van jeugd, onder andere via de Rising Stars en Kweek programma’s. Maar ook willen we alle jeugdspelers voldoende mogelijkheden en uitdaging bieden om de golfsport op elk niveau te kunnen spelen, zodat ze “Golfproof for life” worden. Intrinsieke motivatie en plezier in golf zijn daarbij hele belangrijke pijlers.

Naast golf als gezellige familiesport, steunen wij als jeugdcommissie ook de missie van het bestuur waarin top golf een belangrijke rol speelt. Landskampioenschap is altijd de ambitie, met een focus op eigen talent ontwikkeling. Daarin past het motiveren en inspireren in de weg naar de top en ook het aanvullende GolfTON programma.

Voor aanvragen van een jeugdlidmaatschap voor je (klein)kind, kun je contact opnemen met het secretariaat. Voor andere vragen kun je natuurlijk altijd per mail terecht bij een van de commissieleden)!

De Jeugd Commissie

Lessen

Jeugdprogramma

Competitie en uitwisselingen

Is jouw (klein) zoon of dochter geĂŻnteresseerd in een junior lidmaatschap?

Heeft jouw (klein) zoon of dochter al een of twee keer meegedaan met de Kweek en is hij/zij al 8 jaar oud?

Hieronder vind je precies hoe je je (klein) kind kan aanmelden voor het jeugdlidmaatschap op de Noordwijkse.

• Opvragen aanmeldformulier jeugdlidmaatschap bij secretariaat.
  • Per email inleveren van aanmeldformulier aan secretariaat en Jeugd Commissie voor 31 oktober (email: secretariaat@noordwijksegolfclub.nl en jeugd@noordwijksegolfclub.nl) voor jeugdlidmaatschap per 1 januari van het volgende jaar.
  • De Jeugd Commissie neemt contact op om een kennismakingsgesprek te organiseren.
  • Terugkoppeling van de Jeugd Commissie eind november.
  • Klik hier voor link naar de pagina met contributies.

Tevens is het mogelijk om halverwege het jaar in te stromen voor jeugdlidmaatschap (jeugdlidmaatschap per 1 juli, minimale Hcp. 28 is een vereiste). Aanmeldformulier dient voor 1 mei ingeleverd te worden bij secretariaat en Jeugd Commissie).

ABC van het lidmaatschap

Klik hier voor een download van de pdf van het ABC.

Rising Stars en Kweek

Jeugd Commissie

Portfolios binnen de Jeugd Commissie:

• Marc Voogd (Voorzitter) – Aanname, Jeugdlessen, Pro’s
  • Vacant – Uitwisselingen, Oude 9
  • Joep Faase – Kweek/Instuif Regellessen, Rising Stars, NJO
  • Vacant – Topgolf, Competitie, FinanciĂ«n
  • Diederik Reitsma – Communicatie, Website
  • Geesje Sicking – Jeugdcompetitie, Jeugdbestuur
  • Thom van de Wallen – Wedstrijden, Social Media
  • Bart Ebens
  • Gordon Machielsen

Alle commissie leden zijn nauw betrokken bij het jaarprogramma van jeugdactiviteiten, jeugdwedstrijden en natuurlijk het Starmakers weekend.

Voor contact: jeugd@noordwijksegolfclub.nl

Jeugdbestuur

De Jeugd Commissie wordt ondersteund in haar werk door 6 enthousiaste jeugdleden in de leeftijdscategorie van 14 t/m 21 jaar die samen het Jeugdbestuur vormen.

Het Jeugdbestuur vormt de schakel tussen de Jeugd Commissie en de jeugdleden en geeft feedback aan de Jeugd Commissie over de jeugdactiviteiten, motiveert de jeugdleden om deel te nemen aan activiteiten en wedstrijden op de club en helpt waar nodig mee met het organiseren van activiteiten zoals bijvoorbeeld het Starmakers weekend.

Het Jeugdbestuur bestaat uit:

Jonathan van Troost (Dolphins)
Louis van Meeuwen (Sharks 1)
Madelien Voogd (Sharks 2)
Tim Kaptein (Zondag Jeugd 1)
Morgan Verwoerd (Zondag Jeugd 2)
Ginger Verwoerd (Zondag Jeugd 3)

Foto's en nieuws